A day in LA

God kväll eller Godmorgon, lite beroende på vart ni befinner er!


Ännu en dag i stor staden går mot sitt slut.

Idag har gick vi upp tidigt och åt frukost - kaffe, yoghurt och jordgubbar.
Vill lova att under dessa två veckor har det överkonsumerats jodgubbar på hög nivå, men som vi alltid säger i Oslo och under semester: Det är lov! (ett mycket underskattat uttryck som gör att du kommer undan med nästan vad som helst, speciellt på semestern)

Sen gjorde vi oss iordning, och jag förbannade min panna och näsa som jag lyckats bränna utan att märka det och som nu flagar som FAN.

Sen begav vi oss upp till West Hollywood/ Melerose Place/ Beverly Center

Meleroce Place var ett jätte litet mysigt kvarter med väldigt exklusiva butiker.
Så vi gick runt och tittade in i vad som nästan såg ut som små petita franska lägenheter, och hälsade även på en av Mims vänninor på Chloé.



Sen gick vi vidare till Beverly Center, som är ett åtta våningars shopping centrum ( eller ja, 3 våningar shopping, 5 våningar garage- ja det är sjukt, men ALLA kör verkligen i denna staden)
Så idag har det blivit mycket bra shopping, och vi hittade ÄNTLIGEN mina efterlängtade Vita skinn Converse :)
Har varit en riktig jakt efter dessa skor, det fanns verkligen inte så mycket Converse som jag trodde att det skulle göra ( jag trodde typ att det skulle finnas hela converse butiker, haha) för det är inte alls lika populärt är borta som hemma. Ofta har de butikerna som säljer dom bara de vanligaste modellerna, och verkar inte alls ha så mycket olika storlekar.
Men vi fick tag på ett par idag, dock en halv storlek för stora, men det är bara att ta dubbla sockar och en sula så är jag good to go :)


Sen har jag snott en bild från Mim på Macaroons, så om ni har möjlighet att införskaffa er dessa underbara små bakverk - GÖR DET !!




Nä, nu får det vara dags för sängen, känner mig sjukt trött ikväll...
Så jag önskar en riktigt god natt här från LA :)

Take Care <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0