Los Angeles Del3

Dag 1

Landade igår på dagen, lite som i en dimma.

Hade ju varit vaken nästan ett och ett halvt dygn då, men att möta Mim på flygplatsen var ren lycka!Tog sen en "gellow" (fast i detta fallet faktiskt grön) cab hem till Mim ich Henry i Santa Monica.Kändes lite drömlikt att swischa förbi palmer och med strålande sol.Kom hem till ders lägenhet, och bara packade upp, slappnade av och sen gick vi till affären för att handla lite.När vi skulle börja titta på New moon" slog mitt jetlag till och jag stensomnade på soffan kl. sju, och stensov ända till nästa morgon kl. 8.

Dag 2

Började dagen med frukost i sängen och sen gjorde vi oss iordning och begav oss ner mot "Montana", "Lincon" och andra kända gator som jag inte riktigt kommer ihåg namnet på.

Men shit vad stor det är, och allt ser ganska likadant ut i de olika blocksen.
Promenerade från Santa Monica till Vest LA. Allt är ju sin egen stad.
Hollywood är sin egen stad.
Santa Monica är sin egen stad
East LA, West LA, osv...helt sjukt.

Och en sak till jag förvånades över var hur lite folk det var på gatorna. Nästintill ingenting, alla kör bil. Vart man än ska så tar man bilen och gör sina ärenden. Ingen går.

Men vi promenerade just och var i supermarkets och kikade runt.
Jag lovar- det finns ALLT, och kanske lite till.
Var på ett jätte härligt ställe och åt luch som hette Whole foods
dom hade salladsbar, olivbar,frukter och varmmatsbar som man bara kunde plocka och välja hur mycket man ville av allt.

Sen promenerade vi vidare mot lite secondhand shops och jag fyndade.
Älskade en som hette "Wasteland". Där fanns allt från billiga designerplagg till mera budget fynd.
Helt underbart!
Hittade en sjukt snygg (billig) kort jacka.

Sen gick vi vidare till "Crossroads" som också är en secondhand affär, fast billigare. Där hittade jag två jätte söta klänningar som också fick följa med hem.
Avslutade kvällen med jordgubbar och Entrouage.
(Hittade jordgubbar för 99 cent/litern, typ 5 kr, så vi var ju självklart tvugna att köpa på oss 5 liter så vi har)



<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0