Kakbak


Hej,


Ikväll har det varit kakbak på hög nivå på Stenbergssgate.

Vi hann nästan komma upp i sju sorter, men landade på stolta fem.
Var av fyra av dessa bakades och en inhandlades...

- Kolakakor
- Hallongrottor
- Äpplepaj
- Sockerkaka
- Chocolate chip cookies


Men det måste verkligen nämnas nu när vi är inne på ämnet kakor, och vem som är bra på att baka kakor, och vem som är mindre bra, så Måste det verkligen sägas att Linnea numera är korad till världens bästa kolakaksbakare - inte illa det inte.
Grattis Linnea!!

Jag fick ansvar för hallongrottorna och lyckades inte riktigt komma upp i samma nivå som Linnea med kolakakorna eller matilda med både äpplepaj och sockerkaka..
Jag tror att det har att göra med att jag under ett kort ögonblick råkade förväxla burkarna med vanillinsocker och bakpulver och sedan inte riktigt visste av vilken jag hade tagit vilken mängd...
Men dom såg jävligt goda ut på plåten vill jag lova..


Nä, nu är det sägen som gäller.
Är fortfarande i sockerkoma, men har haft en sjukt mysig kväll :)



Något att tänka över och vara glad över är att det faktiskt är fredag imorgon!


Take care
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0