Up and running - hopefully dancing

Idag var jag tillbaka på jobbet!
Skönt att komma utanför lägenheten, längre än till affären... hahaa
Jobbade 7 - 15 och fick en tidig morgon, men det var ganska skönt, vi fixade i butiken,
satte upp nya affischer - "nya trenden"
Dom bästa timmarna i butiken är dom timmarna innan vi öppnar, när man kan få gå och pyssla och fixa innan kunderna kommer. När allt är tyst och stilla- lugnet innan stormen.

Men idag var en väldigt lugn dag, vilket var tur för min del. Jag hade aldrig orkat annars.
Hade nog lite småfeber där på slutkanten, var kallsvettig och trött när jag klev ur butiken.

Och Oslo bjöd på sitt bästa väder i eftermiddags, strålande sol.
Mötte upp Sonja och Linnea en snabbis (kunde inte bara åka hem och lägga mig inne när solen sken)
hängde med dom och käkade på People´s, och sen blev det lite spontan shopping :)

Hittade en jättefin klänning - ja, den var svart, och riktigt fin, gick mannekäng för sonja sen när vi kom hem..
Och ett nagellack som jag redan har hunnit få på naglarna - jag är mycket nöjd.
Nice!

Letar efter en riktigt mysig kofta inför hösten nu..

Ikväll kommer tjejerna över hit för lite vin (inget för min del) umgås och kanske spela lite spel.
Tydligen spelar Matildas kompis Joel på Forgattsi (staving?) ikväll, så det pratades om utgång.
Jag vet att min kropp säger blankt nej, men ändå är jag lite sugen, förmodligen just för att jag
 "inte får" "inte bör" "inte ska"

Sedan är ju planen att jag ska orka dansa Lindy Hop på lördag eller söndag.
Fick för ett tag sen en broschyr om danskurser i höst, och nu till helgen har dom gratis provgånger som jag är så sugen på att testa.
Har aldrig dansat lindy hop innan, men det verkar så roligt, fullt av fart.
Jag saknar verkligen dansen just nu.




Kolla in detta ----->    http://www.youtube.com/watch?v=3zvY9GgWEcU&feature=related

Ja, övning ger färdighet ;)



Take Care!

Kommentarer
Postat av: Emma

va den verkligen svart!? vilken chock hehhee ;)

2009-09-10 @ 21:01:33
URL: http://emma033.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0