En händelserik morgon..


Jag vaknade av att klockan ringde 07.15, för att jag skulle upp till jobbet och lära mig att räkna kassan..
Kan lova att det var sjukt segt att gå upp med tanke på att jag hade legat uppe aldeles för länge och kollat på One tree hill.. men jag bara klädde på mig, borstade tänderna och drog. Skulle ju inte stanna och jobba nu, utan bara ränka och sen komma tillbaka 17-22 ikväll.
Allt gick fint på jobbet, det var tur att jag kom, systemet hade ändrats sen jag räknade sist, så det var skönt att dra igenom det en gång till nu innan jag ska ränka utan hjälp imorgon.

Så när klockan var tio fick jag gå ut i solen och njuta :) och eftersom jag precis fått lön passade jag på att strosa runt på
Karl Johan.. köpte mina efterlängtade lack pumps, men ska spara mig med att shoppa mera tills Mim kommer upp tänkte jag :)
Fick impulsen att "nu äntligen ska jag ta hål i öronen" (har varit väldigt, väldigt dålig på att ta tag i det), så jag fick in till en frisersalong och frågade lite vad det kostade och så vidare, sen såg jag att dom sökte hårmodeller, och helt plötsligt satt jag där i friserstolen och blev bedömd vare sig jag kunde bli hårmodell eller inte!
Det kammades, drogs, tittades och kändes av två olika frisörer innan som kom fram till att det skulle funka!
Sen pratade vi igenom hur hon skulle göra/ och vad som behövdes göras eftersom hon höll på att uppgradera sig.
Det blev en väldigt enkel klippning; toppning, uppklippning, trimming i allmänt och så klippte hon tillbaka min snélugg :)
Hann nog inte riktigt fatta vad som hände, men helt plötsligt satt jag där och fick håret tvättat och klippt.
Helt underbart!
Jag som verkligen behövde klippa mig.
Så nu är jag nyklippt och fräsch helt utan kostnad, plus att hon skulle höra av sig om hon behövde hårmodeller till sin show.
Inte illa... inte illa...




Sen gjorde jag det äntligen!!



Så nu äntligen har jag två fina hål i öronen, och om fyra-sex veckor får jag börja använda dom skitfina örhängena jag fick av Emma i födeledagspresent :) YEAY!

Så detta har varkligen varit en händelserik morgon!


Nu ska jag packa övernattingsväska, ska sova hos Fanny o Sofia i helgen.
Så det blir bus och mys hela helgen.


Take care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0